Rekonstrukce CAS 32 Tatra 138

Po pořízení CAS 32 Tatra 138 z již neexistujícího sborudobrovolných hasičů Kladno-Dříň byla repase vozidla nutná. CAS 32 T-138 jsme za symbolickou cenu 1kč koupili od Magistrátu města Kladna. Svépomocí repasovaní Tatry začalo 31.3.2011 přivezením vojenské nástavby firmou ESA LOGISTIKA, z důvodu dezolátního stavu původní cisterny. Začalo se odstrojením a broušením cisterny, plechů a rámů. Mezitím probíhalo seřizování, vyčištění a údržba motoru, seřizování naftového čerpadla si vzal na starost pan Nágl z Knovíze.

Dne5.11.2011 se Tatra přemístila do garáže a začalo repasování podvozku – broušení a natírání, výměna vzduchových hadic, provozních náplní,  manžet, natažení nové elektriky. Broušení a natírání disků a jejich průběžné obouvání staršími pneumatikami.

Následovala kabina, kterou jsme kromě nárazníků, kapoty, blatníků a kapoty stihli ještě během listopadu a prosince roku 2011 dát do laku. Tomu předcházelo obroušení, vyřezání prohnilých částí karoserie a následně navaření nových plechů, natažení nové elektriky (vytvoření 2 zásuvek na 220 V).

Leden 2012 pokračoval kabinou, nejdříve umístěním majákové rampy STROBOS 300L-M, dále pak opískováním a repasováním blatníků, dveří a kapoty.
Dne 26.2.2012 vyjela Tatra už s částečně repasovanou kabinou (nově umístěné světla pro denní svícení a mlhové světla v nárazníku, modré LED blikače v blatníku) na zahradu, kde jsme pomocí jeřábu firmy ELMA KLADNO s.r.o. posadili cisternu na podvozek. V březnu se na cisternu umístily boky nástavby obroušené a nově natřené a Tatra putovala zpět do garáže.
Nejprve jsme vytvořili 3 nové kaslíky na každé straně – jeden vedle ovládacího panelu čerpadla (proudnice a věcné prostředky), druhý nad ním (hadice B a C) a třetí v zadní části nástavby (dýchací technika) + na pravé straně žebřík z důvodu uzavření zadní části nástavby a vytvořením sedmého kaslíku (hadicový naviják, elektrocentrála, kalové čerpadlo). Místo rezervního kola je nyní koš na použité hadice.
Další zásadní úprava byla zrušení pěnidlové nádrže, tím vznikl další úložný prostor na sorbent, pěnidlo apod.

Dne 17.6.2012 přišlo na řadu lakování, po něm přidělání pozičních a zadních světel, dále výstražná LED rampa, modré blikače a LED maják. Repase pokračovala natažením nových el. kabelů v nástavbě.
V červenci a srpnu 2012 na Tatře probíhalo umístění centrálního zamykání kaslíků, vytvoření vzduchového osvětlovacího stožáru, se kterým nám pomohl HYDRAULIK SERVIS KLADNO s.r.o. a kropících trysek. Nádrž na 6000 litrů vody byla natřena dvěma nátěry barvy Bisil (barva na konstrukce trvale ponořené do vody). Následovalo umístění nově počalouněných sedaček.
Dne 16.9.2012 je Tatra připravena na technikou kontrolu, kterou 19.9.2012 úspěšně prochází.

Dne 26.9.2012 proběhlo lepení bílých pruhů, znaku a jména našeho sboru firmou R reklama Rudolf Vertich.

říjnu a listopadu 2012 probíhá dodělávání doplňků (hliníková bedna na ženijní nářadí, umístění skládacího žebříku, savic a trhacího háku) a připravování garáže pro stání Tatry 138 (rozvod vzduchu a dobíjení).

Dne 14.11.2012 Tatra předčasně vyjíždí k první události, mohutného požáru skladovací haly v Zákolanech.

17.11.2012 je dodělán hliníkový nárazník na plnící hrdla a rekonstrukci můžeme považovat za úspěšně ukončenou.

Na rekonstukci, která trvala 20 měsíců se podílel celý sbor. Cena byla odhadnuta na cca 200 000 kč. Na závěr bychom chtěli ještě jednou poděkovat všem, kteří se na rekonstrukci podíleli a v především obci Brandýsek, která uvolnila finanční prostředky a maximálně nás podporuje. DĚKUJEME

http://dadahas.rajce.idnes.cz/CAS_32_Tatra_138/ – Většina fotek

http://www.youtube.com/watch?v=fWng8BZTBCk – Video z průběhu rekonstrukce